Víťazmi prvého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ sa stali bratia Róbert a Pavel Šarinovci z Veľkého Krtíša, zakladatelia siete predajní Deaf Kebab, v ktorých rýchle občerstvenie predávajú nepočujúci. Cenu verejnosti si odniesla medovnikárka Mária Balačinová, špeciálne ceny sa porota rozhodla udeliť aj projektu Lokapetit za debničkový predaj potravín a Zoltánovi Kollárovi, ktorý svoje podnikanie v Komárne už roky spája s pomocou ľuďom bez domova.
Príbeh dvoch bratov, počujúceho Róberta (na fotografii vľavo) a nepočujúceho Pavla, ktorí vytvorili koncept predajní Deaf Kebab a už tri roky v nich dávajú prácu nepočujúcim, najviac očaril porotu súťaže METRO Dobrý podnikateľ. Bratská podnikateľská dvojica si z galavečera v tomášovskom kaštieli odniesla okrem sošky a vôbec prvého titulu METRO Dobrý podnikateľ 2014 aj hlavnú cenu 5.000 eur, ktoré využijú pri svojom cieli otvoriť čo najviac prevádzok s nepočujúcimi zamestnancami po celom Slovensku.
„Šarinovci ukážkovým spôsobom naplnili to, čo pre nás pojem dobrý podnikateľ znamená. Sú to ľudia, ktorí do podnikania dávajú nielen čas, úsilie a kapitál, ale tiež srdce a ochotu meniť svoje okolie k lepšiemu. Róbert a Pavel sú dôkazom, že je možné úspešne podnikať, a zároveň svojou činnosťou pomáhať iným," hovorí k výsledku člen poroty a manažér komunikácie METRO Martin Jaroš.
Verejnosť spomedzi desiatich finalistov v internetovom hlasovaní najviac zaujal príbeh medovnikárky Márie Balačinovej, ktorá už takmer dvadsať rokov vyrába ručne zdobené medovníčky a netradičným remeslom reprezentuje rodné Košťany nad Turcom nielen po celom Slovensku, ale aj v zahraničí. Medovníčkami okrem toho prispieva na podujatia v školách či domovoch dôchodcov a unikátnu techniku zdobenia chce odovzdať ďalším generáciám. V súťaži získala reklamný priestor v hodnote 5.000 eur od mediálneho partnera RTVS.
Odborná porota, v ktorej okrem zástupcu METRO zasadli spoluzakladateľ spoločnosti ESET Miroslav Trnka, zakladateľka Auto Valušek Klaudia Valušková, majiteľ siete reštaurácií Bencik Culinary Group Pavol Benčík a riaditeľka o.z. Človek v ohrození Jana Karelová, sa vzhľadom na silnú zostavu desiatky finalistov rozhodla odovzdať aj dve špeciálne ceny z vlastných prostriedkov.
Špeciálnu cenu poroty a 800 eur získala trojica mladých podnikateľov Matúš Marek, Tomáš Kondé a Zdeno Kupec, ktorých firma Lokapetit debničkovým predajom potravín vracia produkty slovenských farmárov na stoly domácností v mestách. Špeciálnu cenu predsedu poroty a 1.000 eur sa rozhodol Miroslav Trnka udeliť podnikateľovi Zoltánovi Kollárovi z Komárna, ktorý popri svojej činnosti v cukrárenskej výrobe a predaji potravín už roky nezištne poskytuje pomoc ľuďom bez domova.
„Nielen medzi finalistami bolo mnoho inšpiratívnych príbehov a teší nás, že súťaž sa stala skutočnou oslavou malého a stredného podnikania na Slovensku. Práve preto verím, že čoraz viac našich podnikateľov sa nebude báť ukázať svoje dobré srdce a druhý ročník súťaže o rok prinesie ešte viac príbehov, ktoré si zaslúžia ocenenie a podporu," hovorí Miroslav Trnka.
Do prvého ročníka súťaže METRO Dobrý podnikateľ, ktorú spoločnosť METRO Cash & Carry pri príležitosti svojho 50. výročia zorganizovala v 17 krajinách vrátane SR a ČR, sa u nás prihlásilo viac ako 60 podnikateľov. Podmienkou účasti bolo popri úspechu samotnej podnikateľskej činnosti a bezúhonnosti aj spoločensko-zodpovedný rozmer ich podnikateľských aktivít. Verejnosť mohla za príbehy drobných podnikateľov a firiem do 30 zamestnancov hlasovať počas mája a júna, zo vzniknutej finálovej desiatky porota vybrala jedného víťaza. Verejnosť mohla v druhom kole internetového hlasovania z top desiatky vybrať držiteľa ceny mediálneho partnera RTVS. Slávnostné vyhlásenie výsledkov prebehlo v stredu 22. októbra 2014 v priestoroch Art Hotela Kaštieľ v Tomášove.
Príbehy všetkých finalistov a viac informácií o súťaži nájdete na www.dobrypodnikatel.sk.
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk
Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.
Tlačová správa na stiahnutie