Návrat k jednoduchým jedlám a poctivosti

29. januára 2019

Špičkoví kuchári, ochutnávky rozmanitých jedál a zaujímavé diskusie o tom, čím bude gastronómia v najbližších mesiacoch žiť. To všetko čakalo návštevníkov, ktorí od 24. do 27. januára prišli na veľtrh Danubius Gastro do bratislavskej Incheby.

So svojím bohatým programom sa tu v spoločnom stánku predviedol aj veľkoobchod METRO Cash & Carry SR, Slovenský zväz kuchárov a cukrárov a spoločnosť FAGOR GASTRO. Počas štyroch výstavných dní sa na ich expozícii uskutočnilo množstvo živých kuchárskych šou, súťaží vo vyrezávaní do ovocia a zeleniny či ukážky prípravy jedál z nezvyčajných surovín.

Špecialisti veľkoobchodu návštevníkom predstavili top produkty zo sortimentu ovocia a zeleniny, rýb aj mäsa. Hovorili o ich pôvode a pripravovali ochutnávky z rôznych exotických druhov ovocia a zeleniny a lákali na špeciality z rýb a morských plodov. Počas celej výstavy otvorili vyše tisíc ustríc na ochutnávku a porciovali aj najväčšie ovocie na svete Jack Fruit. Uvarili aj 60 porcií thajského curry naraz v jednej obrovskej panvici. Návštevníci mohli vyskúšať aj slepú degustáciu ingrediencií, napríklad ustríc, múčnych červov, morských slimákov a ďalších z portfólia METRO.

Priamo na podujatí sa uskutočnilo aj finálové kolo súťaže vo varení SKILLS Slovakia Gastro junior METRO CUP 2018/2019 v odbore kuchár. Žiaci dostali náhodne vybrané suroviny a museli z nich v časovom limite pripraviť chutné a kreatívne jedlá. Porota hodnotila nielen to, čo sa im podarilo navariť, ale aj racionálne využitie surovín či prezentáciu jedál.

V stánku sa zároveň predstavili známe osobnosti slovenskej gastronómie, napríklad Jozef Hromják, šéfkuchár košickej reštaurácie ZORE a člen Národného tímu Slovenska. Návštevníkom ukazoval a hovoril o rôznych variáciách homára. Prišli však aj kuchári, ktorí pôsobia v reštauráciách v írskom Dubline – Stanislav Cicoň a Maroš Hruška.

Všetky jedlá a potraviny sa na tomto výstavnom mieste podávali na recyklovateľných riadoch, či už papierových alebo otrubových, ktoré dodal veľkoobchod METRO. „Aj takto sme sa snažili ukázať, že nám životné prostredie nie je ľahostajné a namiesto jednorazových plastových riadov môžeme používať napríklad papierové či otrubové náhrady. Priamo v našom stánku mohli návštevníci otrubové taniere aj ochutnať, keďže okrem toho, že sú kompostovateľné, dajú sa po použití aj zjesť,“ hovorí riaditeľka komunikácie MAKRO / METRO Romana Nýdrle.

Zodpovedný prístup pri varení či neplytvanie potravinami zároveň patrí k trendom, ktoré sa v gastronómii čoraz viac rozširujú. Potvrdzuje to aj Vojto Artz, šéfkuchár METRO a tiež prezident Slovenského zväzu kuchárov a cukrárov. „O ekológiu a šetrné zaobchádzanie s potravinami sa stále viac zaujímajú aj známe osobnosti či veľké značky. Napríklad aj my sa snažíme pri varení minúť maximum z potravín a z toho, čo ostane, urobiť napríklad vývar, pesto či jednohubky. Spolu s foodblogerkou Luciou Grigovou sme napísali aj prvú kuchársku knihu v súlade s filozofiou zero waste – Do poslednej omrvinky,“ dopĺňa Artz.

V tomto roku však budú v gastronómii rezonovať aj ďalšie trendy, pripomína Artz. Rozšíri sa konzumácia čo najmenej upravených surovín, ľudia si budú viac všímať ich pôvod a kvalitu. Do popredia sa dostanú čaje, ktorých všemožné zmesi budú slúžiť na prípravu rôznych nápojov a koktejlov. Obľube sa budú tešiť aj remeselné pivá. Ľudia budú ešte viac vyhľadávať zážitkové večere s utajeným menu na nezvyčajných miestach. Podľa Artza sa znovu vrátia do reštaurácií a jedlo si budú vychutnávať práve tam.



Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Jana Hüttnerová

AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.huttnerova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:

Romana Nýdrle
Manažerka korporátní komunikace
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +420 220 389 521
Email: romana.nydrle@makro.cz

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa