Čo hýbe slovenskou a svetovou gastronómiou? Prečo je molekulárna kuchyňa v súčasnosti taký fenomén? A mali by sa novým nariadením o ochrane osobných údajov (GDPR) zaoberať aj hotely a reštaurácie? Aj o týchto témach sa hovorilo v piatich predajniach METRO počas tohtoročných HORECA dní. Uskutočnili sa už tretíkrát počas apríla a mája, a opäť priniesli zaujímavé diskusie či množstvo ochutnávok.
Tisícky návštevníkov si popri nákupe mohli vypočuť, prečo je dôležité neplytvať potravinami a prečo znižovať množstvo odpadu. METRO im predstavilo svoje najnovšie produkty – otrubový riad, ktorý sa dá skompostovať alebo dokonca aj zjesť a je výbornou alternatívou k jednorazovým plastovým riadom.
„O zero waste chceme nielen hovoriť, ale podľa tejto filozofie aj sami konať. Zároveň chceme prezentovať našim partnerom, ako aj ich prevádzky nastaviť na čo najnižší odpad, aby boli ekologickí, ale aby to pre nich naďalej bolo ekonomické,“ vysvetlil zaradenie tejto témy hovorca METRO Martin Krajčovič.
Na pódiu sa však hovorilo aj o ďalších atraktívnych témach – napríklad, ako byť dobrým hotelierom a ako akceptovať aj tie najnáročnejšie požiadavky. Alebo, ako chrániť osobné údaje svojich zákazníkov a nedostať sa do sporu s GDPR, ktoré začalo platiť len pred niekoľkými dňami, 25. mája.
Návštevníkov čakalo aj množstvo ochutnávok. Vyskúšať mohli napríklad desiatky druhov exotického ovocia, veľký záujem bol napríklad o jackfruit. „METRO ponúka na dennej báze zhruba 40 základných typov exotického ovocia a zeleniny, na HORECA dňoch ich však máme omnoho viac. Naše zdroje siahajú prakticky na všetky kontinenty,“ prihováral sa návštevníkom Peter Müller, ktorý je vo veľkoobchode zodpovedný za ovocie a zeleninu.
Atrakciou bol aj obrovský tuniak a chobotnica, špeciálne odlovené na túto príležitosť. Návštevníci mohli zároveň ochutnať produkty vystavovateľov, napríklad grilovaný oštiepok, sumčeka s kuskusom či čerstvé pečivo. Vo všetkých predajniach sa konala aj barmanská šou a šéfkuchár METRO Vojto Artz prezentoval molekulárnu kuchyňu. Počas celých HORECA dní zjedli zákazníci v rámci ochutnávok spolu 36 kíl halušiek, 38 kíl kreviet či napríklad 1920 kusov tortíl.
„Veľký záujem ľudí nás presvedčil o tom, že akcie ako HORECA dni majú na Slovensku zmysel. METRO je druhá najväčšia veľkoobchodná spoločnosť na svete, preto vieme poskytnúť know how slovenským podnikateľom a pomáhať im cez nové trendy rásť,“ uzavrel Krajčovič.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Jana Trebulová
AMI Communications Slovakia
E-mail: ana.trebulova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk
Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.
Tlačová správa na stiahnutie