Medzinárodný deň borovičky oslávili tisícky Slovákov a zapojili sa aj mnohé bary

26. júna 2018

Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorý sa už tretíkrát oslavoval 24.júna na Jána, zaznamenal medzi Slovákmi opäť úspech. Neváhali prísť na ochutnávky a vyskúšať borovičku od viacerých slovenských výrobcov. Zapájali sa do súťaží, miešali doma koktejly z borovičky alebo si urobili vlastné oslavy nášho tradičného nápoja. Partnermi MĎB boli spoločnosti FRUCONA TRADE KOŠICE, GURLEX, PRELIKA Prešov a ST. NICOLAUS pod zastrešením veľkoobchodu METRO.

Až 74 percent Slovákov považuje borovičku za najtradičnejší alkoholický nápoj a nemyslia si to len muži, ale rovnako aj ženy. Ako ukázal exkluzívny prieskum* pre MĎB, borovičku popíjajú všade, doma, na rodinných oslavách, ale aj v krčme. Aj preto partneri MĎB zorganizovali ochutnávky borovičky priamo vo všetkých šiestich predajniach METRO na Slovensku. Počas štyroch dní mohli všetci fajnšmekri vyskúšať borovičku od štyroch výrobcov.

„Minuli sme skoro všetky fľaše, ktoré sme mali na ochutnávky pripravené. V predajni v Ivanke pri Dunaji sme dokonca museli siahnuť do zásob. Záujem bol veľký, niektorých zákazníkov však logicky brzdilo, že prišli na autách a nemal ich kto zviezť domov,“ zhrnul hovorca METRO Martin Krajčovič.

Okrem ochutnávok prebiehali na FB stránkach Medzinárodného dňa borovičky a BARMANI SK viaceré súťaže. Profesionálni barmani napríklad súťažili onajlepší letný koktejl z borovičky. Víťazi boli vyhlásení v štyroch kategóriách – podľa toho, či koktejl robili zo Spišskej borovičky, Spišskej Borovičky Original, HOREC Borovičky alebo Borovičky BOREC. Mnohí použili naozaj netradičné ingrediencie, borovičku skombinovali s kôprom, saturejkou alebo koktejl podávali s chlebom a soľou.

K oslavám sa pridali aj stovky barov na celom Slovensku, ktoré počas Medzinárodného dňa borovičky dali na tento tradičný nápoj výraznú zľavu. ZFB stránky MĎB si špeciálny plagát ponúkajúci zľavu stiahlo 192 barov aďalších 900 plagátov rozdalo METRO svojim zákazníkom - rôznym barom či reštauráciám.

„Tento ročník Medzinárodného dňa borovičky určite hodnotíme pozitívne. Znovu sme sa presvedčili otom, že žiadny iný alkohol nedokáže ľudí tak spojiť a nadchnúť, ako práve borovička. Zrejme to súvisí s jej tradíciou a nezameniteľnou vôňou a chuťou. Už teraz uvažujeme, ako ľudí prekvapíme budúci rok,“ uzavrel Krajčovič.


*Prieskum pre MĎB uskutočnila agentúra Nielsen Admosphere na vzorke 515 respondentov nad 18 rokov, ktorí pijú alkohol. Prieskum sa uskutočnil od 17. do 24. mája 2018 pomocou online dotazníka, respondenti boli vyberaní zo Slovenského národného panelu.

Víťazné koktejly z borovičky:


1. kategória – Spišská borovička, FRUCONA TRADE KOŠICE

Meno - Tomáš Majdán
Názov drinku - Juniper dill tea
Receptúra
3cl borovička
3cl Lillet Blanc
1cl home made dill syrup (kôprový sirup)
kryha ľadu ana nej vetvička z kôpru


2. kategória – Spišská Borovička Original, GURLEX
Meno
- František Martinák
Názov drinku
- Summer Boronsour
Receptúra:
40ml borovička
20ml Cointreau
20 ml limetková šťava
2 frky Herbert sirup Maté & mäta (podľa požiadavky kyslosť / sladkosť)
soda


3. kategória – HOREC Borovička, PRELIKA Prešov
Meno -
Michal Kuruc
Názov drinku -
Origins
Receptúra:
50ml borovička
40ml Tokajské 5-putňové víno
15ml Saffroni Vermouth
2bsp home made bazovo-lipový sirup
jedlý kvet
pomarančová kôra
+ chlieb so soľou


4. kategória – Borovička BOREC, ST. NICOLAUS
Meno -
Klaudia Lorincová
Názov drinku -
Herb drink
Receptúra: 
3cl borovička
6cl fresh pomaranč
1cl Orange Spritz
1cl Stroh
3 stonky saturejka 


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:


Jana Trebulová

AMI Communications Slovakia
E-mail: ana.trebulova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa