V rámci Svetového dňa vody, ktorý pripadá na 22. marca, iniciuje veľkoobchod METRO projekt zameraný proti plytvaniu vody. METRO spolu so siedmimi dodávateľmi upozorňuje na problematiku globálneho nedostatku vody prostredníctvom programu „Šetríme vodou“. Jeho cieľom je udržateľné zaobchádzanie s vodou a upozornenie na jej nedostatok, ktorý ohrozuje celú planétu.
Skupina METRO, ktorej súčasťou je veľkoobchod METRO, má svoje pobočky v 25 krajinách sveta a časť z nich sama trpí nedostatkom vody. METRO si v roku 2018 dáva za cieľ
spotrebovať o 100 miliónov litrov vody menej, než tomu bolo v roku 2017. Projektom
„Šetríme vodou“ nabáda k nižšej spotrebe vody nielen svojich zamestnancov, ale tiež dodávateľov a zákazníkov. Na svojich pobočkách im poskytuje užitočné informácie a rady, akým spôsobom vodou efektívne šetriť.
„Zodpovedný prístup k prírodným zdrojom je základným kameňom toho, aby sa životné prostredie zachovalo aj pre ďalšie generácie. Šetrenie vodou berieme ako našu povinnosť,“ komentuje ekologickú situáciu
Martin Krajčovič, hovorca METRO, a dodáva: „Na úrovni predajní zavádzame opatrenia, ktoré vedú k zníženiu spotreby vody a ich dodržiavanie pozorne sledujeme. So zamestnancami následne zdieľame tipy, ako úsporu vody jednoducho aplikovať doma.“
Do tohtoročného druhého ročníka projektu za udržateľnejšie zachádzanie s vodou sa zapojí aj sedem dodávateľov METRO, medzi ktorými je
Coca-Cola, Italmarket Slovakia, Henkel, Mars Food, PepsiCo, Reckit a Unilever. V období od 22. marca do júla budú títo dodávatelia na všetkých šiestich predajniach METRO komunikovať vlastné projekty zamerané na prevenciu plytvania vody, ktoré sa rozhodli podporiť finančným príspevkom z predaja svojich produktov. Tieto miesta budú na predajnej ploche viditeľne označené.
Projekt „Šetríme vodou“ nie je prvý, v ktorom sa METRO snaží zviditeľniť problematiku nedostatku vody. Vlani spolu s Procter & Gamble poskytli prostredníctvom programu
„P&G Čistá voda deťom“ pitnú vodu do oblastí s jej nedostatkom. Zakúpením jedného výrobku Procter & Gamble sa zabezpečil jeden deň čistej vody pre tých, ktorí ju potrebujú.
Skupina METRO sa považuje za aktívneho člena globálnej komunity. Snaží sa preto prispievať k vytváraniu pridanej hodnoty pre udržateľný rozvoj. A jedným z cieľov udržateľného rozvoja stanoveného OSN je tiež zaistiť pitnú vodu a hygienické zariadenia pre celé ľudstvo do roku 2030.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Jana Trebulová
AMI Communications Slovakia
E-mail: jana.trebulova@amic.sk
Tel. č.: +421 948 213 008