Aliancia pre mladých už tretí rok podporuje zamestnávanie a zamestnateľnosť mladých ľudí. Medzi jej záväzky patrí podpora získavania pracovných skúseností či bezplatný kariérový workshop pre mladých do 30 rokov. Na Slovensku má teraz aliancia 22 členov, jej zakladajúcim partnerom je spoločnosť Nestlé.
Hlavnou motiváciou partnerov aliancie je snaha o aktívnu podporu mladých ľudí pri uplatnení na pracovnom trhu. Zaviazali sa, že sa budú aktívne podieľať na špeciálnych programoch pre mladých a poskytovať im rady a pracovné skúsenosti. To všetko bezplatne. Členovia aliancie do tejto snahy zapájajú svojich zamestnancov, ktorí sa tak stávajú mentormi v kariérovom poradenstve či pri príprave na prijímací pohovor.
Pripojenie veľkoobchodu METRO k Aliancii pre mladých dnes podpísali výkonný riaditeľ METRO Cash & Carry SR a MAKRO Cash & Carry ČR, Guillaume Chêne a generálny riaditeľ Nestlé Česko a Slovensko, Torben Emborg.
„METRO sa nachádza na ceste od predaja ku službám, kde naše poslanie vidíme v podpore a rozvoji súkromného podnikania. Jedná sa o veľmi dynamické prostredie a mladí ľudia sú vždy nositeľmi zmeny a inšpirácie, preto ich starostlivo počúvame a vytvárame pre nich príležitosti. Sú našou budúcnosťou,“ hovorí Guillaume Chêne.
V celej Európe sa k Aliancii pripojilo cez 200 firiem, ktoré sa spoločne zaviazali do konca roku 2016 prijať 10 000 mladých a vytvoriť príležitosti pre ďalších 10 000 učňov a stážistov.
„Teší ma záujem slovenských a českých firiem riešiť situáciu absolventov na pracovnom trhu. Verím, že vstup spoločnosti METRO do Aliancie ďalej rozšíri naše aktivity a umožní mladým získať viac príležitostí, ako úspešne naštartovať svoju kariéru,“ uviedol Torben Emborg.
Vstup do Aliancie pre mladých je iba jednou z mnohých aktivít spoločnosti METRO na podporu mladých. V rámci korporácie je veľmi rozšírený program pre absolventov vysokých škôl Metro Potentials, ktorý umožňuje vybraným absolventom absolvovať stáž v zahraničí a následne pracovať na vedúcej pozícii. Novinkou je potom program Innovation Pioneers, ktorý rozvíja potenciál mladých talentovaných inovátorov z pobočiek prostredníctvom špeciálnej vzdelávacej stáže na nemeckej centrále. Ďalej METRO na lokálnej úrovni úspešne realizuje trainee programy pre absolventov alebo raňajky pre študentov a pravidelne sa zúčastňuje pracovných veľtrhov na školách.
Viac informácií o Aliancii pre mladých nájdete na webe:
www.alianciapremladych.sk
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Za Nestlé: Róbert Kičina
manažér pre korporátne záležitosti Nestlé Slovensko
Tel.: +421 907 706 112
Email: robert.kicina@sk.nestle.com
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk
Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.
Tlačová správa na stiahnutie