Skutočne široký sortiment ázijských potravín momentálne nájdu zákazníci na pultoch predajní METRO. Keďže trend jedál s prídavkom exotiky je na Slovensku čoraz obľúbenejší, veľkoobchod sa rozhodol usporiadať Kórejské dni v METRO. Sú spojené s ochutnávkou tradičných ázijských pokrmov; návštevníkov okrem iného isto zaujme aj taká chuťovka ako kimchi. Toto kórejské národné jedlo príde pripraviť samotná autorka receptu Kim Sun-za.
Zákazníci sa môžu v predajniach METRO Žilina, Zvolen, Nitra a Košice v dňoch 19. až 23. mája tešiť na prezentačné akcie spojené s ochutnávkou kórejských potravín. Veľké otvorenie tohto podujatia sa uskutoční už v piatok 19. mája v žilinskom hoteli Holiday Inn, kde svoje umenie príde ukázať tá najpovolanejšia – Kim Sun-za. Táto výnimočná kuchárka pochádzajúca z Južnej Kórey sa podpísala pod recept na kimchi: pikantný chrumkavý šalát, pripravený z nakladanej a fermentovanej (kvasenej) pekinskej kapusty a ďalších ingrediencií. Ide fakticky o kórejské národné jedlo. Kim Sun-za je prezidentka spoločnosti Han-sung, vedie tiež Medzinárodnú kimchi asociáciu (International Kimchi Association).
„Badáme trend, že ľudia na Slovensku radi ochutnávajú exotické, cudzokrajné jedlá a ázijské či konkrétne kórejské jedlá sú pre nich zaujímavou ukážkou odľahlejšieho sveta. Radi vychádzame v ústrety našim zákazníkom a pripravili sme pre nich širokú paletu ázijského sortimentu ako v predajniach METRO, tak aj na partnerskom portáli Asiamarket.sk,“ hovorí špecialista METRO na ázijský sortiment Yudong Ma.
Na pultoch veľkoobchodu METRO je teraz dostupných viac ako 80 ázijských artiklov (rezancov, omáčok, nápojov, konzerv a pod.); kórejských produktov je k dispozícii okolo 20. Online obchod Asiamarket.sk, sa spúšťa s vyše stovkou položiek a ďalšie budú pribúdať.
Okrem kimchi tak našinci môžu ochutnať aj udon, čo je zaujímavý druh rezancov, typický pre kórejskú a japonskú kuchyňu. Vyrába sa z pšeničnej múky a vody a oproti iným ázijským rezancom sú tieto v priemere silnejšie, väčšinou mávajú okolo 5 mm. Originálne ázijské pokrmy si môžu METRO zákazníci pripraviť pomocou špeciálne vyrobenej tempury - využívaná je najmä na fritovanie zeleniny, rýb, plodov mora a vytvára sviežu, ľahkú, chrumkavú kôrku. Ak je jedlo správne pripravené, vôbec nie je mastné. V ponuke je tiež originálna strúhanka, klasická sójová omáčka alebo rôzne instantné rezance.
„Ázijské potraviny sú veľmi chutné, odporúčal by som, aby ľudia vyskúšali hlavne rôzne omáčky, nápoje, ale aj už spomenuté kimchi,“ dodáva Yudong Ma, no jeho radou hlavne je, aby si záujemcovia prišli vychutnať Kórejské dni v METRO a nechali sa prekvapiť paletou chutí a vôní ázijskej kuchyne.
Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:
Slávka Habrmanová
AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk
Tel.č.: +421 917 606 532
METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.
Kontakt:
Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
Email: martin.jaros@metro.sk
Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.
Tlačová správa na stiahnutie