Prírodné živly sa spojili, aby vznikli tie najlepšie vína. Absolútnym víťazom sa stal Pavelka a syn

3. júna 2016

Slovenskí vinári zabojovali s tým najlepším zo svojej produkcie v súťaži METRO víno roka 2016. Vína mali možnosť prihlásiť v štyroch kategóriách Suché a polosuché víno, Polosladké a sladké, ale aj Ružové či Šumivé víno. Vo finále sa súťažilo aj o cenu Grand Prix. Absolútnym víťazom sa stal Rizling rýnsky, výber z hrozna 2015 od Vinohradníctva Pavelka a syn, s.r.o.

Na slávnostnom gala večeri vo Vodárenskom múzeu v Bratislave, ladenom do tónov prírodných živlov, úzko súvisiacich s výrobou vína, boli vyhlásené názvy víťazných vín a ich výrobcov. Výhercovia si prebrali ocenenia v nasledujúcom poradí:

Kategória Suché a polosuché víno:

1. Camerlon 2012, Víno Matyšák s.r.o.
2. Rizling rýnsky, výber z hrozna 2015, Vinohradníctvo Pavelka a syn, s.r.o. (zároveň aj cena Grand Prix)
3. Cisárska Frankovka, akostné odrodové 2013, Villa víno Rača a.s.
4. Rulandské biele, výber z hrozna 2015, Ing. Ladislav Trnovec
5. Veltlínske zelené, akostné 2015, Skovajsa Milan – SHR
6. Svätovavrinecké, víno s chráneným označením pôvodu 2012, Ing. Vladimír Valenta - Garden Service
7. Riesling, neskorý zber 2015, Elesko a.s.
8. Rulandské modré, výber z hrozna 2013, St. Nicolaus trade a.s.
9. Lipovina, Solaris, neskorý zber 2014, Ing. Jaroslav Ostrožovič
10. Veltlínske zelené 2015, Víno Matyšák s.r.o.
11. Alibernet, výber z hrozna 2013, Villa víno Rača a.s.
12. Rulandské biele, neskorý zber 2015, Peter Ratuzky
13. Cabernet Sauvignon, výber z hrozna 2013, St. Nicolaus trade a.s.
14. Rizling rýnsky, neskorý zber 2015, Janoušek & Polák
15. Alibernet, výber z hrozna 2015, Ing. Ladislav Trnovec

Kategória Polosladké a sladké víno:
1. Devín 2015, Víno Matyšák s.r.o.
2. Veltlínske zelené, akostné 2015, Skovajsa Milan - SHR
3. Rulandské biele, výber z hrozna 2015, Bratia Číčkovci
4. Rulandské biele, bobuľový výber 2015, Movino, spol. s r.o.
5. Rulandské biele, výber z hrozna 2015, Vinárstvo Anton Uhnák s.r.o.

Kategória Ružové víno:
1. Cabernet Sauvignon rosé 2015, Víno Matyšák s.r.o.
2. Cabernet Sauvignon rosé, kabinetné 2015, Dubovský a Grančič, s.r.o.
3. Cabernet Sauvignon rosé 2015, Peter Ščepán - Vinovin
4. Cabernet Sauvignon rosé 2015, Víno Matyšák s.r.o.
5. Cabernet Sauvignon rosé, akostné odrodové 2015, Marián Čajkovič - Winery

Kategória Šumivé víno:
1. Hubert Cabernet Sauvignon blanc de noir, Hubert J.E.
2. Prezident rosé doux 2015, Vinárske závody Topoľčianky
3. Sekt 1933 prestige cuveé brut 2012, Vinárske závody Topoľčianky


V rámci 12. ročníka súťaže METRO Víno roka 2016 bolo prihlásených celkovo 260 vzoriek od 39 slovenských vinárstiev. "Srdečne gratulujeme víťazom, ale aj všetkým prihláseným, ktorí sa rozhodli zabojovať s tým najlepším zo svojej produkcie," uviedol riaditeľ nákupu METRO Cash and Carry SR Jan Žák. Veľkoobchod následne ponúka ocenené vína na svojich pultoch najneskôr začiatkom júla. „Je to dobrá správa aj pre zákazníkov METRO, ktorým tak na predajniach môžeme ponúknuť výber z toho najkvalitnejšieho vína vyrobeného na Slovensku,“ doplnil.

Jan Žák zároveň poďakoval za spoluprácu degustátorom, ktorí dokázali posúdiť najvyššie nároky na kvalitu vína. Porota bola zložená z 18 členov z radov tých najskúsenejších slovenských a českých odborníkov. Vytvorili tri komisie, na čele ktorých stáli Ivo Dvořák, Marek Závracký a Robert Müller.

Súťaž víno roka patrí už tradične medzi jednu z najatraktívnejších a z roka na rok je o ňu väčší záujem. Vlani sa zapojilo 37 vinárstiev zo Slovenska s 236 druhmi vín; rok predtým to bolo viac ako 200 vzoriek od 28 producentov.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová
AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk
Tel.č.: ++421 917 606 532

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa