Prvý Deň súkromného podnikania oslavovali stovky podnikateľov

18. októbra 2016

Veľký záujem podnikateľov zaznamenal prvý ročník kampane Deň súkromného podnikania, ktorú zorganizovala spoločnosť METRO na Slovensku i v ďalších krajinách, kde obchodná spoločnosť pôsobí. 11. október 2016 bol určený na to, aby podnikatelia pripravili špeciálnu ponuku na tento deň pre svojich zákazníkov - METRO sa postaralo, aby sa ľudia o tom dozvedeli. Tým, že zákazníci akciovú ponuku využili, vzdali hold namáhavej a poctivej práci podnikateľov vo svojom okolí. Záujem zo strany podnikateľov bol naozaj veľký. Na Slovensku sa ich prihlásilo 579. Už dnes je jasné, že projekt bude pokračovať aj ďalšie roky a stane sa z neho tradícia.

Podnikatelia, ktorí sa do kampane Deň súkromného podnikania zapojili, zverejnili na webe www.denpodnikania.sk špeciálnu ponuku, ktorú na tento deň pripravili pre svojich zákazníkov. Buď to boli špeciálne akciové ceny, rôzne zľavy, darčekové poukážky na nákup, prípadne iné finančné či nefinančné benefity, ktoré ponúkali podľa vlastného uváženia.

Pivo za SMS
Napríklad Vlasta Lančaričová, ktorá v Pezinku prevádzkuje bar U Kocúra, sa na Deň súkromného podnikania spojila s regionálnou nadáciou REVIA, aby prispela na dobrú vec. Nadácia v okolí Pezinka realizuje množstvo komunitných aktivít vyše 20 rokov. Zákazníci baru U Kocúra tak mali možnosť zaplatiť za každé druhé pivo darcovskou smskou vo forme DMS REVIA na čísle 877. Ako hovorí správkyňa nadácie Dada Finková, nešlo o veľkú zbierku, ale ukázať, že ľudia dobrého srdca si môžu pomáhať. „Teším sa, že ľudia prejavili dobrú vôľu pripojiť sa k skvelej myšlienke. V tom je sila a možnosti dosiahnuť z mála veľa. Ďakujeme.“

Bar bol v tento deň vyzdobený fotografiami z aktivít nadácie REVIA, na stoloch boli umiestnené logá Dňa súkromného podnikania. „Je to zaujímavý nápad "meniť svet pivom", keby sa tak dal zachrániť celý svet a zajtra som nemusel vstávať o piatej ráno na služobku. Pijem dnes iba nealko, ale pár sms som už poslal aj tak,“ hovorí jeden zo zákazníkov Ján. A čo samotná majiteľka podniku Vlasta, je spokojná s priebehom akcie? „Ľudia to prijali veľmi pozitívne. Ukázalo sa, že radi pomôžu, ak majú možnosť.“

Kávička i vyšetrenie
Rovnako tak sa Deň súkromného podnikania oslavoval aj v Banskej Štiavnici. Ku káve zákusok si mohli vychutnať návštevníci kaviarne Gavalier na Námestí sv. Trojice. Ako hovorí 34-ročný podnikateľ Filip Ondriš, ktorý v kruhu svojej rodiny prevádzkuje firmu zaoberajúcu sa tiež pekárenskou a cukrárenskou aktivitou, svoj zámer naplnili. „Pevne verím, že to ľudia ocenili. Akcia mala zmysel a plánujeme sa do nej zapojiť aj budúci rok.“

Deň súkromného podnikania neobišiel ani žilinskú kliniku dermatológie, ktorá svojich pacientov lieči najmodernejšími technológiami. Počas tohto dňa sa na vyšetrenie znamienok s výraznou zľavou objednalo niekoľko desiatok ľudí. „Sme radi, že sme inšpirovali a prebudili k aktivite aj ľudí, ktorí doteraz váhali a rozhodnutie povenovať sa svojmu zdraviu odkladali,“ uvádza mladý progresívny doktor Tomáš Ryant (34 rokov).

Vznik tradície
Celkovo sa do kampane zapojilo zhruba 20-tisíc prevádzok v 19 krajinách. Počas náboru ponúk pribúdala na webových portáloch jedna akcia každé dve minúty. Slovenských takmer šesť stovák akciových ponúk sa nazbieralo aj vďaka partnerskej podpore Združenia mladých podnikateľov Slovenska a Zväzu hotelov a reštaurácií SR.

„Pocta patrí všetkým podnikateľom, ktorí sa snažia urobiť maximum pre svojich zákazníkov. My ich v tom veľmi radi podporíme a teším sa, že vedenie našej nadnárodnej spoločnosti rozhodlo pokračovať aj o rok a založiť tak tradíciu,“ hovorí generálny riaditeľ METRO SR Jan Žák. Súkromné podnikanie sa tak bude oslavovať vždy druhý utorok v októbri. „Verím, že záujem bude rásť a prekonáme méty, ktoré sme si nastavili pri prvom ročníku,“ dodáva J. Žák.


Pre viac informácií, prosím, kontaktujte:

Slávka Habrmanová
AMI Communications Slovakia
E-mail: slavka.habrmanova@amic.sk
Tel.č.: ++421 917 606 532

METRO Cash & Carry má zastúpenie v 29 krajinách sveta s viac ako 750 veľkoobchodnými centrami typu cash&carry. Zamestnáva viac ako 120-tisíc ľudí a vo finančnom roku 2012/2013 dosiahlo tržby vo výške približne 31 miliárd eur (pro forma prepočet). METRO Cash & Carry je predajná divízia METRO GROUP, jednej z najväčších medzinárodných maloobchodných a veľkooobchodných spoločností. Vo finančnom roku 2012/2013 dosiahla skupina tržby vo výške približne 66 miliárd eur. Celkovo má viac ako 265-tisíc zamestnancov a prevádzkuje približne 2 200 predajných centier v 32 krajinách. Výkonnosť celej skupiny je založená na sile jej jednotlivých obchodných divízií, ktoré pôsobia nezávisle v rámci ich trhového segmentu: METRO/Makro Cash & Carry – medzinárodný líder v oblasti samoobslužných veľkoobchodných predajní, hypermarkety Real, Media Markt a Saturn – európska jednotka v oblasti maloobchodov so spotrebnou elektronikou, a obchodné domy Galeria Kaufhof. Viac informácií nájdete na www.metrogroup.de.

V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov s predajnou plochou každého 7 500 m². Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika a priame nákupy vo veľkých objemoch umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru.

 

Kontakt:


Martin Jaroš
Communications Manager
METRO Cash & Carry SR s.r.o.
Tel.: +421 240 585 190
martin.jaros@metro.sk

Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk.


Tlačová správa na stiahnutie
Card
Staňte sa zákazníkom

Registrovať sa